Ir al contenido principal

FARTS

LAND ART

Land Art o  Earthwork és una expressió creada per l’artista Robert Smithson, una iniciativa que va tenir lloc als Estats Units durant els anys 60 i 70. Sens dubte, aquest estil ha perdurat fins els nostres dies.

És un corrent artístic que utilitza els materials i el paisatge natural com a base per a les seves creacions. El moviment busca treure l’art dels museus i d’un context normal.

La majoria de les obres són provisionals o deixades a mercè dels elements naturals, com la pluja, l’erosió, el vent o qualsevol canvi en l’entorn.

El treball més conegut d’art modern de la terra és Spiral Jetty fet l’any 1970 per Robert Smithson i que va crear al Great Salt Lake de Utah. Les obres de Land Art amb freqüència utilitzen dissenys tant abstractes com de la naturalesa.

Resultat d'imatges de spiral jetty

Les formes més utilitzades solen ser la línia, l’espiral, el cercle i el quadrat, inclús formes geomètriques tridimensionals. En ocasions, les formes són de la pròpia naturalesa, és a dir, de materials que no s’usen i que no es manipulen en excés. El propòsit del Land Art és la connexió indisoluble entre l’obra d’art i el paisatge en el que es troba.  Aquest es construeix generalment amb materials com pedres, roques, branques, aigua i altres elements naturals, i al mateix temps, també són freqüentment utilitzats els pigments, les cordes i el metall.



Al principi, el Land Art va saltar a la popularitat quan va aparèixer en el Sud-Oest d’Amèrica del Nord, però aquestes obres, actualment, només existeixen com a fotografies o gravacions. Els artistes del Land Art van començar a crear-lo per tal de poder criticar l’artificialitat i la comercialització de l’art que va ser popular durant aquell període. El Land Art concedeix un valor enorme al procés constructiu de l’obra, és a dir, es valora de mateixa manera com es fa i l’obra resultant. La primera obra considerada Land Art va ser desenvolupada pels artistes Douglas Leichter i Richard Saba a l’escola Skowhegan School de pintura i escultura.  

Les creacions eren normalment a gran escala i els artistes necessitaven un equip apropiat per a poder realitzar el seu disseny a la naturalesa. Com els projectes eren quasi sempre costosos, l’artista, depenia principalment de la finançació de fundacions o clients exclusius. Així, el Land Art va disminuir la seva activitat en crisis financeres com en la dècada de 1970.

A més de Smithson, hi destaquen altres artistes en aquest corrent: 






El Land Art no està restringit als EEUU. Existeixen actuacions d’aquest moviment a Europa i, actualment s’està desenvolupant a l’Àfrica. Aquestes obres, no sempre desapareixen i en ocasions algunes es poden veure amb les modificacions que ha tingut al llarg del temps. I, tot i que actualment no és tan comú com quan es va iniciar, encara és realitzat per artistes contemporanis com:

- Alan Sonfist
- Walter De Maria
- Richard Long


Comentarios

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

Com mirem!

Principalment vaig començar a fer fotografies a qualsevol cosa que em va cridar l'atenció. Més tard, ja a l'hora de seleccionar les 4 col·leccions vaig veure les fotos i vaig mirar que era el que més predominava. Aleshores vaig crear tres col·leccions: ferro, natura i aigua. Com que em faltava una col·lecció, vaig decidir fer-la de flors, tot i que també formava part de la natura, vaig pensar a centrar-me més en les plantes, arbres i altres materials, com les pedres i en l'altre, en la varietat de tipus i colors de les flors. Per crear aquesta última, vaig sortir al jardí de casa meva. Més tard, vaig sortir, també, pel meu poble per ampliar totes quatre col·leccions. La veritat és que vaig escollir aquestes col·leccions tan bàsiques perquè m'interessa molt el tema de la naturalesa en general i perquè el ferro, tot i que no ens adonem, és un material molt present en la nostra realitat. A continuació deixo els enllaços a les 4 col·leccions: Aigua Natura Ferro Flors ...

Anàlisi de les fotografies

   AIGUA L' enquadrament  d'aquesta fotografia és horitzontal. El  fora de camp  són la font, que és d'on cau l'aigua i una persona, a la qual pertany la mà. Pel que fa la  composició  de la imatge, el que es troba més enfocat són la mà i l'aigua, mentre que les fulles i les pedres es troben desenfocades ja que no són el tema principal. El  punt de vista  des de el qual està feta la foto és un pla frontal a distància curta, i, per tant, un primer pla. L' enfocament  és selectiu, ja que ens centrem només en una cosa i la  profunditat de camp  és poca. La  llum  ha creat ombres on es troben les plantes i les pedres, causant que es produeixi un contrast superior entre la pell i el fons verd. Per una altra part, la llum de la foto és natural i els colors són predominantment càlids. L' enquadrament  d'aquesta fotografía és horitzontal. El  fora de camp  són el comú, que és el lloc ...

PORTFOLI

A continuació deixo el link que condueix directament al meu portfoli. Portfoli Elena Terol