Ir al contenido principal

Publicitat

QUÈ ÉS LA PUBLICITAT?

En principi, la publicitat és un mitjà que serveix per ajudar els consumidors a tenir informació i triar millor els productes que compren. Així, qualsevol consumidor pot conèixer les característiques d'un producte mirant els espots televisius o qualsevol missatge publicitari que parli d'aquest producte. 


TIPUS DE PUBLICITAT

1.  Publicitat subliminal: Utilitza estímuls que no percebem conscientment però que poden influir en la nostra conducta, amb la finalitat d'induir-nos a comprar el producte i ser-ne seguidors.
      2. Publicitat interactiva: Consisteix en l’ús de mitjans interactius per incentivar i influir en la decisió de compra dels consumidors. La publicitat interactiva s’utilitza majoritàriament a Internet, a telèfons mòbils... i exigeix que el consumidor no sigui un simple receptor d’imatges i textos, sinó que sigui ell qui pugui escollir entre diferents opcions o per exemple, sol·licitar més informació.
      3. Publicitat associativa: En aquesta publicitat no hi ha missatge subliminal, ja que totes les imatges són perfectament percebudes per l’espectador. Associen tòpics amb els anuncis.
      4.  Publicitat per emplaçament: És una tècnica publicitària que utilitza marques o símbols sense mencionar directament el producte en espais no publicitaris. S’utilitza molt al cine, sèries de televisió, videojocs, videoclips musicals… N’hi ha dos tipus:
a.       Activa: El personatge interactua amb el producte i destaca les característiques i les bones qualitats d’aquest intentant no mencionar el producte. Per exemple en una sèrie de televisió, quan estan sopant a la taula i beuen un refresc i ensenyant que fins i tot ells en prenen. Normalment es pot veure a programes o sèries de televisió.
b.      Passiva: El personatge no interactua amb el producte però aquest és present en l’entorn i fins i tot por ser-ho al context. Per exemple quan un personatge obre una nevera i es veuen clarament els productes.
      5. Publicitat a Internet: Internet ha portat amb ell mateix mètodes de publicitat molt eficaços, dels quals els més coneguts són:
a.       Banners: Els més utilitzats. Són imatges de format GIF, una seqüència d’imatges, o en format multimèdia, molt més animat i creatiu. Poden aparèixer en qualsevol web. Quan l’usuari fa ‘click’ sobre aquest, accedeix directament al lloc web vinculat.
b.      Popups: N’hi ha dos tipus, finestres emergents que apareixen quan s’obre o es tanca un lloc web, i les finestres incorporades a les webs; primer s’ha de veure l’anunci i després es pot accedir. (Mètode semblant a la televisió). Amb aquesta publicitat s’aconsegueix cridar l’atenció i ser vistos, però molesta als visitants.
c.       Correu electrònic: A diferència dels altres, aquesta publicitat s’entrega de forma única. S’ha de saber utilitzar aquest mètode, ja que moltes empreses fan l’anomenat ‘spam’, és a dir, que envien molts correus electrònics de manera que molesta i l’usuari acaba bloquejant aquell correu electrònic.

DIFERÈNCIA ENTRE PUBLICITAT I PROPAGANDA 

S'entén per publicitat totes aquelles accions destinades a fer difusió d'un producte o un servei amb l'objectiu d'atraure compradors o usuaris. La seva finalitat es principalment comercial. 

En canvi, la propaganda engloba les accions que tenen com a objectiu influir en l'actitud de les persones, és a dir, s'espera convèncer al públic per a que adopti una determinada actitud.


PARTS D'UN ANUNCI GRÀFIC

- HEADLINE: Un bon titular ha d'atreure l'atenció, dirigir-se a un públic específic, utilitzar paraules d'acció i oferir una solució o benefici. Molt sovint el titular apareix en la part superior de l'anunci i altres vegades es troba en el mitjà per atreure de seguida l'atenció dels clients potencials. En ocasions pot anar acompanyat d'un subtítol, una frase curta que complementa al títol. 

- BODYCOPY: El copy és el missatge publicitari. Un breu text, més petit que el del titular, que resumeix l'objectiu de l'anunci o informa sobre la promoció. Aquest missatge ha de ser honest, creïble, recolzar les seves afirmacions amb fets o raons, donar el lector confiança en el producte o servei i aconseguir que el lectors'impliqui. Les claus d'un bon copy són anar al gra i utilitzar un llenguatge que sedueixi al públic. El copy es corona amb una trucada a l'acció. Es tracta de dir-li al públic el que vols que faci. 

- VISUAL: La imatge perfecta per a un anunci és aquella que atreu l'atenció de la gent, dirigeix els seus ulls cap a on vols que mirin, són fàcils d'entendre i donen credibilitat al producte. 

- PAYOFF: La signatura de l'anunci inclou el nom de la tenda, el producte o servei i el logo de la marca. És bó que tots els anuncis d'una mateixa marca portin la mateixa marca. Això fa que siguin més recognosicibles i millora la visibilitat de la marca. 


ANUNCI: FUNDES TERRAZ
Amb la meva companya Laia Herraiz, vam decidir quedar un dia a la tarda a prendre alguna cosa per tal de parlar sobre l'objecte que havíem de crear per a posar-lo en venda. Vam estar parlant molt i discutint sobre que volíem que fos un objecte o element que fos útil. No volíem vendre una colònia, sinó quelcom que fos una mica necessari per a nosaltres i per a la societat en què vivim. Només vam tenir dues idees: Les fundes Terraz i un paraigües per a la motxilla (quantes vegades se'ns ha mullat la motxilla de l'escola perquè el paraigües no és prou gran com per tapar-la?).
Així que vam acabar creant Fundes Terraz
Les fundes Terraz són unes fundes que tenen una petita cartutxera a la posterior on, quan vagis de festa (nosaltres l'hem ambientat sobretot cap aquí) puguis guardar tot el necessari sense haver d'utilitzar una cartera o alguna altra cosa i tenir por que se't caigui o te la robin. El mòbil és un element indispensable a la societat actual, així que adjuntant tot el que és essencial (DNI, diners, bitllet de tren, xiclets, tabac...) al dispositiu mòbil, assegures que no te'n desenganxaràs ni ho perdràs de vista.

CARTELL 1
 
Fotografia sense retocs

 
Fotografia amb el logo afegit

No ens agradava que quedés tot lluminós degut a que se suposa que està feta (la funda) per un ambient més de nit, així que hem jugat amb el brillo i els enfocs i desenfocs del Photoshop.

 
Hem afegit l'eslògan (la tipografia la vam escollir uns dies abans)

 
Producte final  


CARTELL 2
 
 
 

Aquestes són les fotografies que li vam fer a la funda. Després de retallar-les i retocar-les una mica, vam adjuntar-les a un fons blanc:

 
 
 
 

Finalment, vam adjuntar l'eslogan amb la mateixa tipografia que en el cartell anterior. 
 
Producte final

LOGO:


 

FALCA (RÀDIO):

 GUIÓ TÈCNIC: 
STORYBOARD: 


No hem fet GUIÓ LITERARI perquè no hi ha cap tipus de diàleg en l'anunci. 

VÍDEO:

 


COL·LECCIONS

Marques:

https://photos.app.goo.gl/IxWnu93m8LKaUbr12
 



ANÀLISI SPOTS PUBLICITARIS


1. ELS TEXTOS
- QUÈ DIUEN ELS TEXTOS ORALS I ESCRITS? 
Durant la majoria de l'anunci s'escolta una cançó i només apareix el text oral de la lletra d'aquesta, però al final s'escolta: AMOR, AMOR. EL PERFUME DEL AMOR. CACHAREL. Que són el nom del perfum, una petita "descripció" del que és aquest perfum, i la marca a la qual pertany. 
Com a textos escrits apareixen un altre cop el nom del perfum AMOR, AMOR i el nom de la marca CACHAREL. A més, també apareix: visitanos en Facebook (logo d'aquest).


2. LES IMATGES
- QUANTS PLANS HI HA?
Apareixen 37 plans.

- QUÈ EXPLIQUEN? QUE REPRESENTEN?

Les imatges d'aquest anunci mostren un amor entre dos adolescents, i aquest es mostra pur i exòtic, gràcies a les imatges de la naturalesa. A més també es pot entendre que són lliures.


3. ELS SONS 
- HI HA MÚSICA? DE QUIN TIPUS? 
Sí, la cançó que apareix és diu River - Tula, i és una cançó que s'adapta molt bé a les imatges que apareixen, perquè parla sobre l'amor i també apareix durant la lletra l'aigua i el riu, dos elements molt importants en l'anunci.

- HI HA EFECTES SONORS? DE QUIN TIPUS? 

Sí, apareix de fons el so de l'aigua i al principi s'escolta el cant de diferents ocells.

- QUIN PAPER TENEN LA MÚSICA O ELS EFECTES EN L'ANUNCI? 

4. EL MISSATGE
- QUIN PRODUCTE I MARCA S'ANUNCIEN? 
S'anuncia una colònia de la marca Cacharel. 

- COM RESUMIRIES EL MISSATGE QUE ES VOL TRANSMETRE?


- A QUIN PÚBLIC VA DIRIGIT L'ANUNCI?

L'anunci va dirigit a les dones, sobretot a les joves, perquè les imatges que es mostren són de persones joves. 

- APAREIX EN L'ANUNCI EL CONSUMIDOR DE LA MARCA? COM ES CARACTERITZA?

Sí, apareix una noia jove com a principal personatge de l'anunci. 

- EL MÓN QUE REFLECTEIX L'ANUNCI S'ASSEMBLA A LA REALITAT?

Sí, representa la part dels boscs i de la naturalesa en general, una de les coses més boniques i impressionants que existeixen en la nostra realitat. 

- QUINA REPRESENTACIÓ DEL MÓN ES DESPRÈN DE L'ANUNCI?

Es desprèn de l'anunci la representació de que el món és exòtic, bonic i que en un lloc com el que es mostra podem arribar a ser lliures i ser nosaltres mateixos. 

- QUIN TIPUS DE PERSONES APAREIXEN A L'ANUNCI, QUIN PAPER FAN I COM ESTAN CARACTERITZADES?

Apareixen persones joves, que fan el paper de ser un grup d'amics que van a passar-ho bé al riu. Dos d'aquests personatges tenen una relació amorosa. 

- QUINS VALORS FUNCIONALS, EMOCIONALS I SIMBÒLICS S'ATRIBUEIXEN AL PRODUCTE O SERVEI DE L'ANUNCI?





 


ANÀLISI ANUNCI GRÀFIC



1. ELEMENTS DE LA IMATGE QUE ES DESTAQUEN
- ENCUADRAMENT: 
Vertical

- TIPUS DE PLANS:
Es tracta d'un pla frontal i un pla sencer de l'ampolla de ketchup

- SITUACIÓ DELS ELEMENTS:  
Al centre trobem l'ampolla de ketchup, al costat dret d'aquesta hi trobem l'eslògan, a la part inferior i centrat, el logotip, i per darrere veiem un camp. 

- COLORS QUE HI DESTAQUEN: 
Els colors que destaquen són el blau del cel, el verd de les plantes/herbes i el vermell del tomàquet.

2. TEXT
- ESLÒGAN:
L'eslògan és el següent: grow your own.
 
- SITUACIÓ DEL TEXT:
La majoria del text es troba centrat, per tal de que sigui una de les primeres coses que es veu.  

- LOGOTIP:
 HEINZ.

- NOM DEL PRODCUTE:
HEINZ: tomato ketchup. 

3. INTERPRETACIÓ
- SIGNIFICAT QUE ES DERIVA DELS ELEMENTS QUE S'OBSERVEN: 
El significat que es deriva dels elements que s'observen, és que els compradors del producte, podran plantar els seus tomàquets.

- RELACIÓ ENTRE IMATGE I TEXT:
El text diu que fem créixer els nostres propis tomàquets, i la imatge ho acompanya mostrant un camp per a plantar, una ampolla de ketchup formada per tomàquets i alguns que començen a créixer de la part de davant del terra. 

- A QUIN PÚBLIC S'ADREÇA L'ANUNCI?
L'anunci s'adreça a totes les persones que compren el ketchup de la marca heinz. 
 
- QUINS VALORS ENS TRANSMET? 
Que podem estalviar plantant els nostres propis aliments.  

Comentarios

Entradas populares de este blog

Com mirem!

Principalment vaig començar a fer fotografies a qualsevol cosa que em va cridar l'atenció. Més tard, ja a l'hora de seleccionar les 4 col·leccions vaig veure les fotos i vaig mirar que era el que més predominava. Aleshores vaig crear tres col·leccions: ferro, natura i aigua. Com que em faltava una col·lecció, vaig decidir fer-la de flors, tot i que també formava part de la natura, vaig pensar a centrar-me més en les plantes, arbres i altres materials, com les pedres i en l'altre, en la varietat de tipus i colors de les flors. Per crear aquesta última, vaig sortir al jardí de casa meva. Més tard, vaig sortir, també, pel meu poble per ampliar totes quatre col·leccions. La veritat és que vaig escollir aquestes col·leccions tan bàsiques perquè m'interessa molt el tema de la naturalesa en general i perquè el ferro, tot i que no ens adonem, és un material molt present en la nostra realitat. A continuació deixo els enllaços a les 4 col·leccions: Aigua Natura Ferro Flors ...

Anàlisi de les fotografies

   AIGUA L' enquadrament  d'aquesta fotografia és horitzontal. El  fora de camp  són la font, que és d'on cau l'aigua i una persona, a la qual pertany la mà. Pel que fa la  composició  de la imatge, el que es troba més enfocat són la mà i l'aigua, mentre que les fulles i les pedres es troben desenfocades ja que no són el tema principal. El  punt de vista  des de el qual està feta la foto és un pla frontal a distància curta, i, per tant, un primer pla. L' enfocament  és selectiu, ja que ens centrem només en una cosa i la  profunditat de camp  és poca. La  llum  ha creat ombres on es troben les plantes i les pedres, causant que es produeixi un contrast superior entre la pell i el fons verd. Per una altra part, la llum de la foto és natural i els colors són predominantment càlids. L' enquadrament  d'aquesta fotografía és horitzontal. El  fora de camp  són el comú, que és el lloc ...

PORTFOLI

A continuació deixo el link que condueix directament al meu portfoli. Portfoli Elena Terol